Sy'Nota Kaizumi

Tuesday, March 15, 2011

Perempuan Dan Masa Depan ........

Perempuan dan masa hadapan(dot . dot . dot) . Ergh! Tertekan di buatnya.. tak tahu macam mana nak balance.mak aku cakap, "adik, kau pergilah cari kerja. mak bukan nak duit kau pun, just dapat beli baju seluar kau pun da OK". dalam hati aku buat don't know je!. tapi, bila aku fikir balik apa yang mak aku cakapkan.. Yea! that's right. tapi hidup aku macam burung yang terbang bebas!.. aku boleh buat apa sahaja yang aku mahu.. tapi itu lah.. bab kata orang lah kan.. aku ni, "biar papa, asal bergaya!".. haha. dengar macam lawak, tapi.. itu kenyataan yang sebenarnya.. tidak pernah terlintas untuk aku fikirkan masa depan aku yang sepatutnya akuh fikirkan,.. tetapi apa yang aku fikirkan?, Perempuan!, haha, Enjoy derr! apa barang sekolah.. dalam hati aku selalu kata begitu. tetapi apa yang patut aku lakukan pada usia 16tahun 11bulan ini adalah belajar.. tapi aku bosan lah!.. bangun pagi2 menapak pergi sekolah, than tengah/hari.. menapak balik sekolah.. hadoi! penat la! penat tahu tak!! dah lah cikgu aku semuanya baik2 sangat!.. hurm, abaikan pasal sekolah.. tapi.. perempuan punya pasal aku kena buang sekolah! sial!! diaorang yang bergaduh.. diaorang lah yang kena buang.. ini tak, cikgu cakap dekat aku " kamu, punca pergaduhan.. mereka bergaduh sebab kamu" pergh!! 2tahun! 2tahun dendam aku masih tidak terbalas dengan mereka berdua.. kerana Perempuan, aku tiada masa depan yang belum pasti, cerah atau gelap.. pada siapa yang aku nak megadu? mak..?? haha. mak aku cakap. "Lantak kau lah dik, hidup kau.." mana support mak aku? tiada!.. takkan aku nak megadu pada kaunselor. dia tahu apa pasal aku. aku pun tak kenal siapa dia.. yang aku mampu pendam cita2 aku yang tidak akan terjadi.. pendam segala-galanya yang aku rasakan.. nak buat rojak dalam hidup aku.. mungkin ada rasa manisnya.. keyh la. i need to go now.. my laling wan't sleep ^_^   . Assalamualaikum.. 


My Fan Page

0 comments: